اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 5 آذر 1401
کد 5703

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج صورت گرفت:

سومین جلسه کارگروه راهبردی توسعه مدیریت در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار شد

سومین جلسه کارگروه راهبردی توسعه مدیریت، همزمان با گرامیداشت هفته بسیج با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، فتح زاده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرشباف رئیس گروه توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، خانم قاسمی رئیس گروه نوسازی اداری و مدیریت عملکرد و سرهنگ حمید فرتاش معاون راهبری اشتغال و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه عاشورا و جمعی از روسای ادارات و اعضای کمیته در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، علی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این جلسه ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت جانفشانی های بسیجیان در جنگ تحمیلی و حوادث اخیر به تبیین رسالت های سازمان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی پرداخت و افزود: رسالت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همانا تربیت نیروی انسانی ماهر جهت تامین نیروی کار مورد نیاز بنگاههای اقتصادی و شرکای اجتماعی است و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مسئولیت خطیری در این راستا برعهده دارد.
  وی خاطر نشان کرد: در بحث چشم اندازهای رشد و در تحقق شعار سال "تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین " امیدوارم بتوانیم گام های موثری در این راستا برداریم.
مشایخی ادامه داد: در بحث های بهره وری، فرایند چرخه دمینگ، اصلاح فرایندها و روندها هدف نهایی خدمت رسانی به مردم است.
وی ابراز امیدواری کرد: انشالله بتوانیم با کمک و راهنمایی و راهگشایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در اصلاح فرآیندهای موجود به سر منزل مقصود برسیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی اظهار داشت: هدف و رویکرد اصلی آن است که بتوانیم فرایند خدمت رسانی به مردم، شرکای اجتماعی و ذینفعان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان که در دولت مردمی که دولت عدالت محور، تحول آفرین و با اصلاح روندها های کند، شتاب بیشتری در این امور صورت گیرد.
وی ضمن قدردانی از روسای ادارات؛ آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، امور مالی، آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد و نیز سنجش و صلاحیت حرفه ای خواستار همکاری های بیشتر در زمینه بهبود و اصلاح  فرایندها شد.
فتح زاده، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این جلسه گفت: ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص رسالتی که بر عهده دستگاههای اجرایی است خود را مسئول می دانیم.
وی ادامه داد: در این راستا اگر نقدی در خصوص حوزه ای که مربوط به رفتار سازمانی و برنامه های تحول اداری است صورت می گیرد هدف نتیجه گیری بهتر برای آن مجموعه است.
فتح زاده اظهار داشت: هر دستگاهی برای رسیدن به توسعه و بهره وری باید در معرض دیده شدن و شنیده شدن قرار بگیرد.
وی تصریح نمود: بی تحرکی و ایستایی دستگاههای اجرای به منزله عدم ناکارآمدی است که فرآیند منجر به حذف دستگاه یا سازمان در طول زمان خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خاطر نشان کرد: اگر بروزرسانی نیازهای جدید جامعه در دستگاههای اجرایی استان کار نشود؛ سازمان کم کم از بین خواهد رفت بر این اساس باید تقویت مرجعیت سازمانی اتفاق بیافتد.
وی تصریح نمود: در آموزش فنی و حرفه ای واژه هایی چون؛ اشتیاق، مسئولیت پذیری، مدیریت، صداقت، احترام به هم نوع و ... در این دستگاه به عینه قابل رویت است و نشان دهنده رسیدن به فهم مشترک سازمانی است که امیدوارم بتوانیم به سمت الگو سازی این فهم مشترک در بحث فعالیت های تیمی برای سایر دستگاههای اجرایی استان حرکت کنیم.
شایان ذکر است؛ در این جلسه دبیران کمیته های بهره وری، ساختار و فناوری های مدیریتی، ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، مدیریت و تیم بهبود عملکرد، گزارشی از روند اجرای فعالیتها و برنامه های ابلاغی کمیته ها در سال جاری ارائه نمودند.
عمار صاحبی، دبیر کارگروه توسعه مدیریت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نیز، گزارشی از روند عملکرد 8 ماهه این کارگروه و کمیته های پنج گانه ذیل کارگروه مطابق با تکالیف ابلاغی ارائه نمود.