اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 20 آذر 1401
کد 5727

در راستای تبیین طرح های آموزشی کهاد و نخلستان صورت گرفت:

بازدید رئیس دانشگاه تبریز از کارگاههای مهارتی مرکز آموزش شماره سه تبریز

رئیس دانشگاه تبریز و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ضمن بازدید از کارگاههای مهارت آموزی شماره سه تبریز در راستای تبیین طرح های آموزشی کهاد و نخلستان با بخش خبر صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی ( شبکه سهند ) مصاحبه کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، علی مشایخی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در مصاحبه بخش خبر صداو سیمای استان (شبکه سهند) در خصوص اجرای طرح های کهاد، نخلستان و مدرسه اشتغال با همکاری دانشگاه تبریز و آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی گفت: یکی از چالشهای جدی که در جامعه با آن روبرو هسیم عدم وجود بازار کار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بدلیل پایین بودن مهارت این عزیزان است که مراکز آموزش فنی و حرفه ای سراسر استان آذربایجان شرقی در قالب دو طرح کهاد و نخلستان اقدام به ارتقاء مهارت های دانش بنیان خلاق و نوآور ویژه دانشگاهیان سراسر استان را به اجرا درآورده است
 این آموزشها بصورت کاملا رایگان در کلیه مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان اجرا می شود و ما بدنبال این هستیم که دانشجویان هم زمان با حین تحصیل و هم بعد از فارغ التحصیلی بنوانند توان مهارتی خود را در زمینه های مختلف جهت ورود به بازارکار و ایجاد فرصتهای اشتغال را داشته باشند.
دکتر نصرالله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در این مصاحبه گفت: یکی از جنبه های مهم آموزش دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی کسب مهارت در رشته هایی است که در دانشگاه به تحصیل پرداخته اند.
وی ادامه داد: این مسئله خیلی مهم است و در این رابطه عزم قطعی و جزمی وجود دارد که دانشجویان بتوانند یافته ها و آموزش های خود را  به مهارت تبدیل کنند تا فعالیت های آنها در جامعه اثربخشی داشته باشد.
رئیس دانشگاه تبریز خاطر نشان کرد: دراین رابطه هماهنگی بسیار خوبی بین دانشگاهها و مراکز پژوهشی و مرکز عمل کننده ای نظیر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وجود دارد.
وی اظهار داشت: طرحی داریم به نام مدرسه اشتغال، کهاد و نخلستان که با همکاری دانشگاه تبریز و آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و با مشارکت صنعت برگزار می شود و دانشجویان عزیز و فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند با کسب مهارت در بخش دولتی و خصوصی نقش موثر خود را ایفا نمایند.