اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 21 آذر 1401
کد 5729

با هدف آشنایی اصناف و تکنسین ها با آخرین تکنولوژی های روز در حوزه مبردهای جایگزین و پیشگیری از خطرات ناشی از آن و با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست کشور صورت گرفت:

برگزاری دوره آشنایی با سیستم گازهای مبرد جایگزین RAC سازگار با محیط زیست ویژه اصناف و تکنسین ها در مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب

دوره آشنایی با سیستم گازهای مبرد جایگزین RAC سازگار با محیط زیست با هدف آشنایی اصناف و تکنسین ها با آخرین تکنولوژی های روز در حوزه مبردهای جایگزین و پیشگیری از خطرات ناشی از آن و با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست کشور در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، عادل سلطانی فر، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب با اعلام این خبر گفت:
دوره آشنایی با سیستم گازهای مبرد جایگزین RAC  سازگار با محیط زیست برای تکنسین ها و اصناف فعال در رشته برودتی به تعداد 25 نفر شرکت کننده با مربیگری آقایان دکتر احد عباسیان پیرنیا و مهندس رضا حسن نژاد در محل کارگاه یونیدو مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 12 بناب برگزار گردید.
وی در ادامه افزود: در این دوره آموزشی دو روزه در خصوص جذب تدریجی مواد مخرب لایه اوزن ( ODS ) در ایران، پروتکل مونترال و کاهش تدریجی مصرف HFC ها، مبردهای مورد استفاده در صنعت تبرید و تهویه مطبوع، فناوریهای جایگزین مبردها، ابزار وتجهیزات تخصص کار با مبردها، روشهای صحیح تعمیرات و کار با مبردها، روش نصب صحیح کولر گازی پنجره ای واسپلیت، سرویس کاری خوب برای مبردهای اشتعال پذیر و کار با دستگاه آنالیزور مبرد تدریس شد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب هدف از برگزاری این دوره را، آشنایی اصناف و تکنسین ها با آخرین تکنولوژی های روز در حوزه مبردهای جایگزین و پیشگیری از خطرات ناشی از استفاده از مبردهای اشتعال زا برشمرد و خاطر نشان کرد:  این دوره  آموزشی با استقبال خوب شرکت کنندگان مواجه گردید.
وی خاطر نشان کرد: مخاطبان دوره بیشتر از معرفی شدگان اتحادیه تعمیر لوازم خانگی و برودتی بوده که از سطح استان شرکت نمودند.
سلطانی فر افزود: این دوره بصورت وبینار و برای استانهای گیلان و زنجان همزمان اجرا گردید.
وی تصریح نمود: برای شرکت کنندگان در دوره گواهی شرکت در دوره اعطا می شود و اصناف و شرکت کنندگان این دوره مجاز به تعمیر لوازم برودتی با مبردهای هیدروکربنی (RAC) خواهند بود.
دوره آموزشی آشنایی با سیستم گازهای مبرد جایگزین RAC  سازگار با محیط زیست  بمدت 20 ساعت  و در دو روز برگزار گردید.
تجهیزات مورد استفاده در این دوره توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور و از طریق یونیسف سازمان ملل تهیه و در اختیار مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب قرار گرفته است.